Wednesday, June 20, 2012

hectic hectic. minggu yang busy~

Bismillahirrahmannirahim, Assalamualaikum :)

Hectic? apa itu? oh maksud dia 'sibuk'- erti kata lain, sibuk dengan pelbagai tugasan. contoh nya bagi pelajar2 IPTA, mereka akan berhadapan dengan peperiksaan akhir :)



okay, saya kini semakin 'hectic'. ini kerana minggu ini merupakan minggu terakhir bagi semester tahun ini. pasti anda sudah tahu, saya kini di tahun akhir pembelajaran saya, yang mana bermula Ogos depan saya akan menjalani latihan industri di sebuah syarikat yang telah pun saya ketahui. syhhh. rahsia. nanti2 saya bagi tahu anda okay? hehe

sejurus itu, di minggu akhir ini pelbagai tugasan harus segera disiapkan bagi memudahkan pensyarah memberi markah bagi penilaian kerja khusus kepada para pelajar. oleh itu setiap pelajar, saya percaya sedang bertungkus lumus menyiapkan saki baki kerja khusus yang tinggal dan sudah pun mula menelaah untuk peperiksaan akhir yang bakal tiba dua minggu lagi. macam tak percaya kan? lagi dua minggu saja!



saya juga kini sudah berminggu2 tidak tidur secara teratur (tidur lambat, kadang itu tidur selepas Subuh, kadang itu tidak tidur langsung) kerana masa yang ada saya guna kan dengan menyelesaikan segala kerja2 yang telah diberi. bukan itu sahaja, malah saya turut menelaah untuk menjawab ujian kedua bagi subjek2 pelajaran saya semester ini *esok ada test SMM tapi x study lagi hehe*


justeru itu, saya mengucapkan semoga berjaya, selamat menyiapkan segala tugasan, selamat menjawab segala ujian, selamat membentangkan pembentangan individu atau kumpulan, kuiz2 dan juga projek2 yang perlu dihantar (huhu masih ada 3 subjek dalam usaha menyiapkan segala tugasan. gambateh!)


oh! sebelum saya terlupa. jaga makan minum anda, jaga kesihatan anda, jaga peribadi anda, jaga diri anda, jaga tingkah laku anda, jaga percakapan anda, jaga perhubungan anda, jaga perbuatan anda, jaga pemikiran anda, jaga zahir dan batin anda dengan baik2! hehe 


"Allah itu sentiasa ada. Maka perlu lah hamba Nya meminta dan memohon pertolongan dari Nya"

Ikhlas dari,
Safiah Rahim

No comments:

Post a Comment