Friday, December 28, 2012

Syukran~ :)

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, syukran jazilan selesai sudah pembentangan individu saya bagi Degree kali ini.. apa yg mampu saya kongsi, pada permulaan memang perasaan takut, gemuruh, gementar itu ada. tidak dinafikan, saya turut tidak dapat tidur semalaman. ya, namun akhirnya ketika pembentangan, segalanya berjalan lancar.. saya bersyukur dengan Nya tidak terkira, walau pelbagai dugaan Dia datangkan, akhirnya dapat di atasi.. benarlah yg mana Dia tidak akan memberi sesuatu ujian jika Dia rasa kita tidak mampu menghadapinya.


Baiklah, kini saya sudah boleh digelar sebagai penganggur. ya, setelah tamat sesi pembelajaran selama ini, maka kini perlulah saya mencari kerja. ya kerja! sebut tentang kerja, saya kira sebagai kerja sementara, sebelum saya benar benar ditawarkan pekerjaan tetap. cukuplah saya mencari rezeki sementara ada waktu ni, tambahan pula saya berhajat mahu mengambil lesen memandu selepas ini. itu memerlukan kewangan, dan juga masa.


menjelang tiga hari lagi, kita bakal menjejak ke tahun baru iaitu 2013. setiap orang punya azam, itu saya kira normal dilakukan pada awal tahun. ya, saya punya beberapa azam yg saya mahu dicapai pada tahun hadapan. tidak perlu lah saya nyatakan azam azam saya itu. cukuplah sekadar berkongsi mengenai pandangan saya mengenai azam tahun baru.


walau apa pun perancangan anda, gunakanlah masa itu dengan sebaik baiknya dan semoga ianya bermanfaat. ya, ada terlintas di hati mahu mendirikan masjid, namun itu hanya lah azam pada tahun hadapan in shaa Allah.. :)





No comments:

Post a Comment